Дистанційне навчання як виклик XXI століття: чи змогли адаптуватися черкащани до таких нововведень

4baa4f62b120062b61b3afc5edae3eae-wide-big
besplatka_728_90_ukr

Дистанційне навчання – це один із викликів карантину, який потребує віддачі та опанування нових знань. Воно викликало певні складнощі для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, студентів, учнів та батьків. У зв’язку із продовженням загальнонаціонального карантину до 22 травня, навчальний рік в усіх освітніх закладах країни буде завершено дистанційно. «ВиЧЕрпно» вирішило дізнатися, чи змогли учасники навчального процесу адаптуватися до дистанційного навчання.

Думка школярів і студентів

Студентка Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Анна Тиха вважає, що формат дистанційного навчання є дуже зручним, хоча багатьом студентам такий ритм не до вподоби. На її думку, дуже затишно перебувати вдома, сидіти з кавою за ноутбуком, не витрачати час на фарбування, встигати повноцінно снідати та виконувати фізичні вправи.

- Головним недоліком такого виду навчання є недостатня кількість живого спілкування. Моя спеціальність — творча, а нові ідеї, як відомо, виникають під час розмов, «мінісуперечок», жартів тощо, — зазначає Анна Тиха.

a75afbf8-c584-4886-8534-d3b70b0d9eca

За її словами, наразі студенти-видавці мають більше практики, ніж теорії. У такому випадку педагоги можуть лише у чомусь підказувати, оскільки далі кожен студент має вмикати фантазію і вчитися самостійно виконувати практичні завдання.

- Теорію ми можемо засвоїти самостійно, тому онлайн-занять небагато. Зараз зручніше детально все узгодити за телефоном, що стосується власного творчого проєкту. У майбутньому я бачу перспективу в переході на онлайн-навчання повністю, але не для університету. Вважаю, що пройти онлайн-курси впродовж трьох місяців для когось може бути набагато зручніше, ніж вчитися чотири роки в університеті. Основна перевага онлайн-навчання полягає у тому, що все відбувається швидко, концентровано, корисно й індивідуально, — підкреслила Анна Тиха.

Одинадцятикласниця Дарія Мирінець розповідає, що основною перевагою дистанційного навчання є економія часу, адже вранці не потрібно йти на навчання і перебувати у школі понад сім годин. Основний недолік такого виду навчання — у відсутності допомоги вчителів та великому обсязі навчального матеріалу для самостійного опрацювання.

- Мені не подобається, що я не можу спитати щось у вчителя особисто. Поставити питання можна, наприклад, надіславши повідомлення у «Viber» або «OSHKOLA». Вчителі не завжди відповідають і часто ігнорують. За час карантину домашніх завдань стало набагато більше. Це дуже відчувається, особливо для випускників, адже ще потрібен час на репетиторів та підготовку до ЗНО, — відзначила Дарія Мирінець.

d9eccddf-097d-4f0f-b4b5-91ff6418fcdd

Чи змогли адаптуватися до дистанційного навчання вчителі?

Викладачка англійської мови з лінгвістичного центру «HiSchool» Аліна Тютюнник переконана, що переваг у дистанційному навчанні набагато більше, ніж недоліків. При цьому і учні, і викладачі можуть зекономити час та заощадити кошти.

- Для тих учнів і студентів, які живуть не в Черкасах, а в сусідніх населених пунктах, дистанційне навчання є дуже зручним видом освіти. Наприклад, у мене є студентка, якій треба їхати до Черкас одну годину. Дуже часто виникають труднощі, коли не їздить автобус або чекати на нього доводиться приблизно 40 хвилин. У такому випадку онлайн-освіта — це ідеальний варіант, — розповідає Аліна Тютюнник.

eddc291f-03c4-4879-9854-bd1f30369b1e

На її думку, головним недоліком дистанційної освіти є наявність зовнішніх факторів, які впливають і відволікають учнів під час проведення уроку.

- Часто учням заважають сторонні звуки і вони не можуть сфокусуватися на навчальному матеріалі. Не всі також можуть дозволити собі проведення занять у режимі онлайн. Я була трішки здивована, що в нашому прогресивному часі не в усіх є доступ до мережі Інтернет. Інколи трапляється і таке, що в учнів немає камери. У такому разі я не можу повністю проконтролювати те, що учень робить, — додала Аліна Тютюнник.

Вона також відзначила, що за час карантину дещо змінилася подача матеріалу, але в загальному сама структура уроку залишилася тою ж самою.

У свою чергу вчителька української мови та літератури Юлія Нечипоренко вбачає у дистанційному навчанні більше недоліків, аніж переваг. Це пов’язано з тим, що діти не можуть одночасно засвоїти великий обсяг навчального матеріалу з різних предметів.

- Однозначно, що за час карантину втрачено якість освіти, діти не зацікавлені в навчанні, їм надзвичайно важко проводити весь день за моніторами комп’ютерів. Учні також не завжди можуть отримати належне пояснення, тому що під час онлайн-уроків в «Zoom» ми не можемо пройти весь навчальний матеріал. Я намагаюся всіма доступними способами та методами пояснити теорію і максимально спростити навчальний процес, щоб їм було цікаво, — зауважила Юлія Нечипоренко.

a8574daf-dffe-47d1-8fef-d1ae11a54810

На її думку, основними перевагами онлайн-роботи є: можливість працювати вдома і не витрачати свій час на дорогу; можна швидко знайти всю інформацію, яка необхідна для проведення уроків, у мережі Інтернет чи в підручнику.

Дистанційне навчання як випробування для батьків школярів

Мама чотирикласників Анна Романенко розповідає, що дистанційне навчання стало справжнім викликом для багатьох батьків. На її думку, поєднання своєї роботи, домашніх справ і уроків дітей — це справа не для слабких.

- У мене розвинутий «комплекс відмінниці», тож на початку було важко собі пробачити, що я чогось не знаю, щось виходить не відразу, щось не встигаю. Та й навіть після двох місяців навчання вдома ці проблеми не зникли остаточно: хочеться, щоб і вдома був порядок, і роботу свою виконувати добре, і дітям приділити достатньо часу. Однак зараз більше дозволяю дітям відпочивати, адже навчання-навчанням, а здоров’я дітей і моральна обстановка в сім’ї значно важливіші. Була складність й у тому, щоб донести до дітей, що дистанційне навчання — це не канікули. Вони сприймали так: ми дома, а отже щось можна відкласти на потім, зробити колись… Зрештою, допомогла дисциплінуватися вчителька, яка почала вимагати здачі робіт у певний час, — зауважила Анна Романенко.

96139775_279317126441634_8179425908520648704_n

Вона також додала, що дещо розподілила обов’язки з чоловіком: він займається з дітьми математикою, а вона — гуманітарними предметами.

- Зараз уже напрацювали комунікацію з вчителькою, вона дає дітям різні види роботи, є і самостійні. Діти передивляються багато відеоматеріалів, які надсилають нам педагоги. Знайшли в цьому багато плюсів, адже це робиться у невимушеній обстановці. Звичайно, розумію, що наразі деякі знання діти, можливо, і недоотримають. Сподіваюся, усе надолужать на початку 5-го класу, — підсумувала мама чотирикласників.

First1

Можливо Вас зацікавить