Екологічно чистий транспорт або 52 роки курсування «рогатих» вулицями Черкас (ФОТО)

elektrotrans 10

52 роки тому вулицями Черкас почали курсувати перші тролейбуси, це були ЛАЗи 695Т. Хоча про появу в місті електротранспорту почали говорити значно раніше, а саме з 1959 року. Після підписання документу про складання проекту першої черги тролейбусного руху в нашому місті, який був затверджений лише у липні 1964 року, нарешті в місті розпочалися роботи по будівництву тролейбусного депо й контактної мережі з тяговими підстанціями.

За цей час в місті з’являлися нові тролейбусні лінії. Зокрема, 1996 року була прокладена тролейбусна лінія до аеропорту. Починаючи з 1999 року, часів, коли всі автобуси були або «експресами» або комерційними, з’явилися комерційні тролейбуси. Вони відрізнялися від звичайних цифрою «3» попереду звичайного номера, проїзд коштував 20 коп. (в звичайних 30 коп.), але платили всі категорії пасажирів. Тоді існували трьохзначні тролейбусні маршрути — №310 та 322.

Якісь маршрути зникали, якісь додавалися, щось модифікувалося, проте завжди, наголошує керівництво «Черкасиелектротрансу», вони враховували побажання містян.

Наразі на підприємстві наявні як старі тролейбуси, яким до 30 років (74 тролейбуси), так і нові, яким усього по декілька років (28 тролейбусів).

elektrotrans 12

Нині ж комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» святкує свою 52-у річницю.

За цей час і саме підприємство зазнало чимало змін, проте основним його надбанням, як і багато років тому, залишається колектив, відзначає його нинішній керівник Петро Кучер.

– Основним нашим досягненням я вважаю те, що нам вдалося зберегти колектив. І ми не тільки його зберегли, але й збільшили. Сьогодні у нас працює до 400 осіб. Хочу відмітити, що ці спеціалісти надають містянам висококваліфіковані послуги з перевезення як по комфортності, так і по безпеці. Спеціалісти такого рівня не беруться з повітря, вони готуються, — відзначив Петро Семенович.

Нагадав він і за те, що з травня цього року підприємство отримало ліцензію і тепер вони самі можуть підвищувати кваліфікацію водіїв тролейбусів. А з наступного року зможуть навіть самостійно готувати водіїв категорії «Тролейбус» (наразі КП проходить акредитацію), адже на даний момент відчувається певний дефіцит таких спеціалістів.

elektrotrans 5

Як і першого дня, так само і зараз, головна мета підприємства – створювати комфортні умови перевезення. І хоч не завжди є можливість постійно оновлювати рухомий склад, відзначає керівник комунального підприємства, проте в межах своїх ресурсів вони роблять все можливе, щоб наявні тролейбуси відповідали усім вимогам – мали і належний санітарний стан, і зовнішній вигляд, і технічно були придатними до щоденної експлуатації.

Необхідність в роботі електротранспорту в місті наразі очевидна, вважає керівник підприємства. Це сьогодення і майбутнє пасажирських перевезень в місті, адже це екологічно чистий транспорт, який має величезний попит у громадян.

– Громада сьогодні бажає, щоб ми збільшували обсяги робіт. І нам це вдалося зробити до 30%. Ми збільшили кількість рухомого складу на таких ключових маршрутах як №1, 7, 10 як у робочі дні, так і вихідні. Продовжили роботу тролейбусів у вечірній час. Дякуючи депутатам, закуплені тролейбуси нового покоління – «Богдан». Оновили рухомий склад ми й завдяки тому, що ПАТ «Азот» подарував громаді міста 15 тролейбусів, — розповів керівник КП «Черкасиелектротранс».

trolejbus 2

Проте, звичайно, рухомий склад потребує подальшого оновлення, для цього, відзначає Петро Кучер, потрібно кожного року виділяти кошти, щоб закуповувати хоча б по 5 нових тролейбусів. Також не варто забувати і про потребу у прокладання нових тролейбусних ліній, наразі мова йде про вулиці Гагаріна, Героїв Дніпра, Сержанта Смірнова, Гетьмана Сагайдачного.

Разом з тим, постійно ведеться робота над впровадженням сучасних технологій: введення в роботу електронних програм, зокрема GPS-моніторингу та електронного квитка. Вже не в новинку, що в тролейбусах є відкриті зони Wi-Fi, оплата проїзду за допомогою смартфону через сканування QR-коду та електронні табло зі сповіщенням зупинок.

wi-fi-u-trolejbusah

tablo

– Ми хочемо надавати пасажиру інформацію про місце перебування тролейбусу, щоб він не чекав, а йшов на конкретний час на зупинку, — наголосив Петро Семенович.

Наразі ж система обліку і пересування тролейбусів працює ще стара, впроваджена лише в декількох містах ще за часів Радянського Союзу, серед яких і Черкаси. Суть її полягає в тому, що тролейбуси проходять через контрольні пункти, яких загалом по місту 20 одиниць, при проходженні тролейбуса через такі контрольні пункти, зчитується інформація, яка поступає на диспетчерський пункт і таким чином можна побачити похвилинне пересування тролейбуса. Проте ця система діє тільки на старих тролейбусах. Тому так важливо, щоб найближчим часом були впроваджені електронні системи, що передбачені «Програмою розвитку електротранспорту в м. Черкаси на 2017-2020 рр.». Електронні системи нададуть можливість обліку транспортної роботи, управління тролейбусами під час їхньої роботи на маршрутах міста, контролю за виконанням розкладів, а також можливість обліковувати пасажирів. За ефективної роботи електронної системи можливо буде оптимізувати маршрутну мережу транспорту загального користування в м. Черкаси.

elektrotrans 16

Контрольні пункти

elektrotrans 2

Нова система моніторингу

Та поки керівництво працює над впровадженням нових технологій, технічний персонал «Черкасиелектротрансу» продовжує виконувати свою роботу – щоденно готувати тролейбуси до виїзду, проводити поглиблений середній та заявочні ремонти, слідкувати за чистотою рухомого складу та навіть повертати до життя безнадійні тролейбуси.

elektrotrans 5

elektrotrans 6

Раз на тиждень всі без виключення тролейбуси проходять технічне обслуговування – контрольну діагностику та регламентні роботи.

elektrotrans 3

Якщо під час планового огляду виявлені якісь неполадки, то тролейбус відправляється до профілакторію, де проводяться всі роботи, які не можуть бути усунутими на дільниці технічного обслуговування.

elektrotrans 4

В одному із цехів тролейбусам «дають друге життя», зокрема відновлюють його кузов. Роботи по відновленню сягають іноді 70%, тобто це фактично новий кузов. Після такого капремонту тролейбус може курсувати містом ще приблизно 10 років. Також капітально ремонтується і реставрується ходова частина, електрообладнання та інше.

elektrotrans 7

Після середнього ремонту тролейбус відправляється на фарбування.

elektrotrans 11

Серед унікальних тролейбусів, повернутих до життя, є тролейбус К-12.05 «Київський» 1997 року випуску, побудований на заводі «Авіант» Антонова, він був повністю відреставрований із збереженням автентичного вигляду. Він надійний в експлуатації та дуже пасажиромісткий. А ще він слугує яскравим прикладом того, що може виробляти вітчизняний автопром, оскільки зібраний на 90% із українських комплектуючих.

elektrotrans 15

Зважають в «Черкасиелектротрансі» і на побажання містян, зокрема працюють над заміною непрактичних з’єднань в тролейбусах-«гармошках».

– Ми потроху замінюватимемо оцю «гармошку», тепер людям нічого на голови капати не буде. У цьому році ми замінили вже три одиниці, — розповів інженер Технічного відділу Кирило Бражник.

elektrotrans 8

В окремому цеху реставрують сидіння тролейбусів.

elektrotrans 9

Багато уваги приділяється і санітарному стану рухомого складу. Кожного дня, при заїзді, а також перед технічним обслуговуванням, тролейбус проходить через мийно-прибиральний комплекс, під час перебування в якому транспортний засіб вимивається і зовні, і всередині.

elektrotrans 13

elektrotrans 14

Loading...
Loading...

Можливо Вас зацікавить