«Головна ознака ефективності міського голови – це рівень прогресу міста», – Євгеній Глєбов

«Головна ознака ефективності міського голови – це рівень прогресу міста», – Євгеній Глєбов
в Новини

Євгеній Глєбов, директор Громадської спілки «Агенція підтримки підприємництва та інвестицій», пряма мова:

«Сьогодні в українській політиці, на жаль, немає конкуренції на ринку змістовних та прогресивних ідей. Зокрема, левова частка молодого та мислячого електорату наразі виїжджає за кордон шукати кращого життя, тому майбутня передвиборча кампанія буде орієнтована переважно на старше покоління, яке має, так би мовити, «радянське» мислення.

Я невпинно повторюю, що люди мають навчитись брати на себе відповідальність за свій вибір, за своє майбутнє,  вчитись на своїх помилках та не допускати їх на майбутніх виборах.

Як і раніше, виборці, чуючи пустопорожні промови майбутніх керманичів,  будуть робити свій вибір, не аналізуючи програми політсил, а продаючись за «обіцянки» та «гречку». При цьому, зазвичай залишається високий відсоток тих, хто буде голосувати «проти всіх», не розуміючи, що таким чином вони фактично віддають свої голоси.

Як звичайному громадянину розібратись у безлічі політичних програм та вірно оцінити майбутнього лідера та не сплутати піар із чесністю намірів?  Це досить складне питання, але не дивлячись на це, на нього є відповідь. На сьогоднішній день більшість питань розвитку будь-якої території перекладені виключно на місцеве самоврядування. А головна ознака ефективності міського голови – це рівень прогресу міста та наскільки динамічно воно розвивається.

Міський голова має бути господарником, справи якого добре відомі містянам, або громадським діячем із відповідним досвідом роботи.  Посада мера не повинна мати на меті самозбагачення, це має бути  лишень засіб розвивати міст,о в якому ти живеш та яким ти керуєш. Міський голова має бути стратегом та мати команду однодумців. Він, як керманич громади,  є повністю відповідальним за ефективну роботу всієї міської ради – механізму, який має працювати як годинник.

Часто буває так, аби підняти свій авторитет або підкреслити свої сильні сторони, міські голови використовують доволі простий спосіб, а саме беруть участь в рейтингах типу «Найпрогресивніший мер». Такі рейтинги не мають нічого спільного з реальним станом справ. При цьому вони побоюються брати участь у рейтингах, які є реальними індикаторами роботи міського голови, а саме ті в яких беруться до уваги якість життя, інвестиційна привабливість міста та інституційна спроможність органів місцевого самоврядування. Бачення розвитку міста має бути продуктом не лише міського голови та провладної більшості, а й усіх зацікавлених сторін, у тому числі й опозиції. Саме тоді рішення щодо визначення перспектив розвитку міста були б паритетними. Ніхто б не сперечався, чи правильним є обраний вектор. Була б дискусія про шляхи досягнення й динаміку руху в цьому напрямку.

У свою чергу жителі міста оцінюють роботу мера та його команди суб’єктивно. Вони не звикли орієнтуватись, хто за які питання та за який напрямок роботи має відповідати. Можливо, це і правильно, адже виборці зробили свій вибір, вибрали свого лідера, який  вже йдучи на вибори наперед взяв на себе відповідальність за містян і місто. З іншого боку, всі ми повинні розуміти, що діючі представники влади, які претендують на високі крісла та показали свою неспроможність змінювати місто на краще, повинні бути позбавлені мандату довіри виборців.

Очевидним є те, що якщо місто динамічно розвивається, то громада вибрала дійсного лідера, а не популіста.

Ідеальний міський голова це перш за все лідер-реформатор, який має чітке бачення про те, яким має бути місто і що для цього необхідно зробити. Звичайно, він повинен бути логічним та послідовним, прислухатись до містян та долучати громаду до прийняття важливих рішень. Дії його мають бути прозорими та послідовними, зберігаючи при цьому взаємозв’язок між громадою та владою. Кожен мешканець має знати, що він може долучитися, і бути впевненим, що його думкою не знехтують. Бо зазвичай через низьку культуру обранці вже наступного дня забувають про свої обіцянки. Укладення меморандуму громади з майбутнім мером може бути умовною гарантією належної співпраці з містянами, але за умови, якщо чітко прописані умови виконання зобов’язань та відповідальність.

Тож підсумок такий – ідеальний міський голова має бути завзятим лобістом громадських інтересів, готовим слухати, чути і бути доступним до спілкування з своїми виборцями».

Реклама