Містяни жаліються, а в «Черкасигазі» запевняють, що проблем немає: чи можна вплинути на якість постачання газу?

26943469_1888676497872884_1373616898_n
unnamed

Горить, але не гріє, а тим часом лічильник крутиться. Такими словами можна описати якість газу, який постачається до помешкань містян останнім часом. Саме із такою проблемою до нашого видання звернулася жителька міста пані Людмила. Відмітимо, що подібні скарги з’являлися попередньо і на сторінках соціальної мережі «Фейсбук». Із чим пов’язане таке постачання газу та чи можна отримати компенсацію за неякісний продукт — далі у нашому матеріалі.

«Літрова каструля закипає 27 хвилин», а «чайник не може закипіти і за півгодини», — так описують постачання газу черкасці у період новорічних свят, але від того часу до сьогоднішнього дня мало що змінилося, — запевняють жителі міста.  Читачка нашого сайту Людмила також розповідає, що така сумнівна якість газу у неї спостерігається уже досить довгий час.

- Можливо, це і не найбільша проблема, але ж все-таки, коли не можна закип’ятити воду по півгодини, то варто над цим задуматися. Газ став дуже поганий. Періодами і справді є якісний, але лише періодами. Найчастіше погіршення я спостерігаю вранці і увечері, саме тоді, коли плита найбільш потрібна, — розповідає пані Людмила.

Аби не бути голослівними, ми підібрали низку постів у соціальній мережі «Фейсбук», у  яких містяни бідкаються та обурюються щодо проблеми неякісного постачання газу.

газ

газ1

газ4

газ5

газ3

Аби з’ясувати, у чому причина погіршення газу, який постачається до помешкань черкасців, ми відправили інформаційний запит до ПАТ «Черкасигаз.

Керівництво говорить, що скарги від жителів міста надходили, але відомості про погіршення якості газу недостовірні та не відповідають дійсності. Якість природного газу, що постачається населенню, контролюється лабораторією з перевірки якості газу ПАТ «Черкасигаз». Як свідчать результати фізико-хімічних параметрів, які залежать від джерел надходження газу, і на які газорозподільні підприємства реального впливу не мають, якість природного газу не стає гіршою та відповідає вимогам чинних нормативних документів, — ідеться у відповіді на інформаційний запит.

відповідь

 

Та попри те, що на підприємстві запевняють, що неякісного постачання газу немає, черкасці лише періодично бачать на кухні «блакитний вогник», за який вони сплачують немалу вартість. Скарги і нарікання на проблему не припиняються. Детальніше про те, чому відбувається така ситуація нашому виданню розповів Андрій Білоус, аналітик DiXi Group.

Отож, за його словами, фактично, за недотримання якості – перебої, низький тиск, відключення, низька тепловартість – відповідають облгази. Теоретично, причиною низької якості може бути й аварія на магістральному газопроводі, проте такі випадки надзвичайно рідкісні, тому в 99 випадках зі 100 відповідальність лежить на облгазах. І якщо при переході газу з магістральних мереж у розподільні відбуваються вимірювання його якості, то в самих облгазах це роблять переважно на вимогу споживача.

Також пан Андрій розповів, від чого залежить якість газу, та якою є вірогідність того, що у лабораторіях облгазів роблять достовірний аналіз.

«Для природного газу визначено стандартні фізико-хімічні показники (ФХП) якості: густина, вміст азоту, вуглекислого газу та інше. Проте кінцевого споживача цікавить, чи виділяє газ достатню кількість тепла при спаленні. Перевірити це можна лише зробивши відповідний аналіз. За недотримання стандарту споживач має право на компенсацію за визначеною формулою. Проблема в тому, що цей аналіз здійснюють самі ж облгази у своїх лабораторіях. Тобто підстав вважати, що результати будуть достовірними – немає, оскільки є конфлікт інтересів: компанія не зацікавлена саме себе штрафувати. Поки не створено конкуренції на ринку постачання газу, іншого способу перевірити якість газу немає. При цьому слід розуміти, що якість залежить не лише від самого газу, а й від його тиску. Низький тиск негативно впливає на те, як швидко нагріється кімната чи приготується їжа. За дослідом, проведеним спеціалістами «Нафтогазу», в залежності від тиску чайник може закипіти від 4 до 9,5 хвилин. Водночас, тиск не є стабільною величиною – у пікові години споживання газу (вранці і ввечері), а також взимку, коли працюють побутові газові котли, тиск падає. Також, часто причиною поганого горіння газу може бути невідповідність газового обладнання або навіть недостатній приток кисню в приміщення», — зазначає аналітик.

Подібна ситуація із погіршенням постачання газу до домівок спостерігається і в інших регіонах країни. Зокрема, ми знаходимо матеріали про скарги на неякісний газ у журналістських матеріалах інших регіональних видань. До прикладу ситуація із неякісним постачанням газу у Вінниці. Жителі цього міста також розповідають аналогічні ситуації, зокрема, й про те, що чайник, який зазвичай закипав за 3 хвилини, зараз закипає за 5 хвилин. Крім того, вогонь має насичений синій колір та інколи горить з рожевим відтінком.

Отож, що робити, чи можна знайти вихід із такою ситуації та чи взагалі реально отримати якусь компенсацію? 

Як розповідає нам аналітик DiXi Group, отримати грошову компенсацію за неякісний продукт можливо.

- Регулятор чітко визначив умови та розмір компенсації, якщо газбут або облгаз порушує Мінімальні стандарти та вимоги до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу. Наприклад, якщо споживач вже уклав договір та оплатив всі послуги, а облгаз не забезпечив пуск газу протягом 5 робочих днів у міській місцевості, або протягом 10 – у сільській, то споживач може вимагати відшкодування 200 гривень. Можна вимагати і 100 гривень, якщо за письмовим запитом облгаз не провів своєчасної перевірки тиску або якісних показників газу, або ж не надав документів щодо ФХП газу. Для отримання компенсації необхідно заповнити заяву та надіслати її поштою або ж самостійно занести в офіс облгазу чи газбуту. Суму компенсації компанія-порушник має врахувати в якості авансової плати (відняти від вартості наданих послуг чи товарів) вже у наступній квитанції. Якщо цього не відбулось, то розмір компенсації подвоюється. Якщо компанія і надалі продовжує ігнорувати споживача або необґрунтовано відмовляє, можна звернутися та заявити про порушення прав до регіонального відділення НКРЕКП, що може накласти штраф або надати роз’яснення, чому порушення немає. Форма звернення і процес розгляду таких справ наразі ще не регламентовані, тому поки можна писати заяву в довільній формі із зазначенням повної назви компанії-порушника, суті порушення, підтверджуючих документів, тощо, — говорить пан Андрій.

Зрозуміло, що наразі проблема із вирішенням якості постачання газу залишається відкритою, тим паче за умови, коли місцевий постачальник не визнає, що проблема із якістю газу існує, а більшість людей ще не готові відстоювати своє право на якісні послуги, за які вони платять з кожним роком все більші кошти. Та ми все ж таки  сподіваємося, що «блакитний вогник» на кухнях черкащан буде постійним явищем, а не разовою акцією.

Loading...
Loading...

Можливо Вас зацікавить