Облік пасажиропотоку та відслідковування руху автобусів: з чого потрібно починати транспортну реформу

elektronnyj_kvytok_34
престо 728_90_ранкова кава

Сьогодні в місті активно обговорюють підвищення вартості проїзду, а у звязку з цим і довгоочікувану транспортну реформу. Наразі про неї не говорить хіба що лінивий. Колеса, що відпадають, палаючі маршрутки та, під час, не зовсім коректне поводження кондукторів та водіїв, не вселяють оптимізму у містян. Тому не дивно, що всі очікують на зміни.

Однак вони мають бути системними, переконаний керівник КП «Черкасиелектротранс» Петро Кучер.

– Наразі в місті немає покрокових дій запровадження електронних систем. Всі інтегровані системи повинні мати економічний ефект і обґрунтовані розрахунки. Так, зараз дещо вже робиться, але ж ви маєте розуміти, що встановлення трекерів – це не транспортна реформа, це лише один із кроків, які мають бути зроблені в комплексі, — відзначив Петро Семенович.

Окрім того, переконаний керівник підприємства, основу громадського транспортного забезпечення мають складати комунальні підприємства м. Черкаси, чиї тролейбуси і автобуси будуть базою для автоматизованої системи оплати проїзду.

– Діюча система збору оплати проїзду в місті застаріла. Система базується на паперових квитках та місячних проїзних документах. Збір готівки кондуктором у салоні транспорту – застарілий метод. Головними недоліками такої системи є великі експлуатаційні витрати – на організацію збору плати за проїзд та здійснення контролю пасажирів  за оплатою проїздів, а також ухилення пасажирів від сплати проїзду, — наголосив Петро Кучер.

kucher

Члени нового виконкому, після вимоги перевізників підвищити вартість проїзду, заговорили про створення єдиного диспетчерського центру та впровадження електронного квитка.

Читайте також: Члени виконкому не підтримали підвищення тарифу на проїзд у Черкасах

У зв’язку зі значною кількістю пільгових категорій населення неможливо визначити реальні дані про пасажиропотік, на основі якого формуються тарифи на проїзд у транспорті. Наслідком цього є неможливість точного обліку транспортних послуг, що надаються пасажирам та неможливість отримання детальних даних про пасажиропотоки на маршрутах міста.

З чого ж треба починати?

- Першочергово має бути розроблено програму стратегічного розвитку міського пасажирського транспорту в місті Черкаси (наприклад 2018-2025р.р.) із залученням установ відповідної кваліфікації. При розробці програми потрібно врахувати пропозиції депутатів Черкаської міської ради та громадськості. Програмою необхідно передбачити основу громадського транспорту (приватного, комунального, змішаного, тощо). Черговим кроком необхідно розробити програму «Впровадження автоматизованої системи збору оплати за проїзд в громадському транспорті м. Черкаси», — розповів очільник КП.

Впровадження нової автоматизованої системи оплати за проїзд (того самого електронного квитка!) на базі безконтактних електронних карток дозволить не тільки ідентифікувати кількість перевезених пасажирів,  а також дасть змогу використовувати електронні картки в якості ідентифікаторів при наданні інших муніципальних послуг. Програма повинна передбачати систему автоматичного визначення руху громадського транспорту, що надасть змогу відслідковувати пересування транспортних засобів, графік руху тролейбусів та автобусів.

Метою даної програми є ефективне керування послугами та можливість пасажирів в режимі реального часу отримати інформацію про прибуття транспортного засобу на зупинку. Відповідно доходи після впровадження системи автоматизованої оплати проїзду та автоматизованого визначення розміщення транспортного засобу будуть покривати витрати на експлуатацію.

З метою проведення моніторингу  та координації технічного обслуговування автоматизованої системи оплати проїзду в громадському транспорті необхідно створити комунальне підприємство «Черкасикартсервіс», переконаний керівник комунального підприємства Петро Кучер.

Отож, програма автоматизованої системи збору оплати за проїзд повинна мати за змістом:

- впровадження безготівкової оплати проїзду в усіх видах громадського транспорту;

- забезпечення контролю оплати проїзду в автоматичному режимі;

- ведення обліку перевезення пасажирів по категоріях,  в тому числі пільгових;

- формування статистичної інформації обліку перевезення пасажирів, в тому числі пільгових;

- збір та обробка інформації про емісію і обіг засобів оплати проїзду;

– Програма має нести відповідне завдання, створити контактно-емісійні центри, створити центр обробки даних, диспетчерський центр, запровадити якісну маркетингову стратегію, забезпечити наявність старт-карток у 90% пасажирів, — підсумував Петро Кучер.

Loading...
Loading...

Можливо Вас зацікавить