Прикордонники ділилися з курсантами і студентами ЧІПБ досвідом керування безпілотниками (ФОТОРЕПОРТАЖ)

DSC08668

Сьогодні в Черкаському інституті пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля в рамках науково-практичної конференції курсантам і студентам показали майстер-клас із використання безпілотних літальних апаратів.

Для цього запросили прикордонників із Навчального центру підготовки молодших спеціалістів ім. генерала Момота.

- Суть у тому, що дуже часто правильність дій і рішень оперативних підрозділів залежать від швидкості отриманої інформації та від розвідки на пожежі, — зазначив на початку лекційної частини старший науковий співробітник відділу науково-дослідної роботи ЧІПБ Євгеній Школяр. —  Від цього залежить збереження не лише матеріальних цінностей, але дуже часто – і життя людей.

DSC08602

За його словами, на сьогоднішній день в Україні саме в Службі надзвичайних ситуацій на озброєнні немає безпілотних літальних апаратів. Більше того – вони є не у всіх пожежно-рятувальних підрозділах інших країн світу. Через це їм дуже часто не вистачає інформації. Тому є чимало прикладів пожеж, коли непрофесійні дії «аматорів» шкодили роботі вогнеборців.

Саме тому ЧІПБ звернувся до оршанецьких прикордонників із пропозицією поділитися досвідом у використанні безпілотників.

На сьогоднішній день безпілотна авіація прирівнюється до державної

- Вони в цьому питанні дещо просунулися вперед. У це внесли свої корективи, зокрема, події на Сході нашої країни, — відзначив Євгеній Володимирович. — Я більш ніж переконаний у тому, що ті реформи, які ініційовані згори, реалізовуватимуться тут, на місцях, у рамках децентралізації. І часто ті чи інші завдання покладаються на молодих офіцерів. Тому вони й мають бути ознайомлені з усіма нововведеннями.

Начальник відділу безпілотних авіаційних систем Навчального центру, майор Олексій Марченко, спілкуючись із аудиторією, зазначив, що  цей напрямок для нашої держави новий, досвіду застосування безпілотної авіації практично немає, тому наразі ці моменти відпрацьовуються на законодавчому рівні.

Для початку він розповів курсантам та студентам, що таке безпілотний апарат та яких видів він буває, а також перелічив способи  його запуску та посадки. Крім цього, пояснив, чим відрізняється безпілотний апарат від безпілотного авіаційного комплексу.

- На сьогоднішній день безпілотна авіація прирівнюється до державної авіації. Безпілотні апарати є державним повітряним судном з відповідними маркуваннями, тобто всі вимоги до нього — як до звичайного літака, — розповів прикордонник.

При цьому на прикладах з інших країн пояснив, чому все так серйозно. Наприклад, у США був прецедент із пожежею у торговельному центрі.

- Тоді кількість любительських апаратів не дозволяла пожежним вертольотам належним чином здійснити гасіння пожежі, — пояснив Олексій Марченко. — Є ж квадрокоптери маленькі, а є масою 5-10 кг. Такий може спричинити аварію, наприклад, потрапити в турбіну тощо.

DSC08608

Саме для того, щоб виключити такі інциденти, це питання врегульовують на законодавчому рівні.  Зокрема, вносять відповідні зміни в Повітряний кодекс, де вже чітко прописано, що таке безпілотний апарат. Ще один важливий момент — тепер для того, щоб застосовувати безпілотник, необхідно буде пройти певну процедуру щодо порядку використання повітряного простору, як і у випадку з пілотованою авіацією. А для того, щоб злітати, необхідно мати повний перелік документів. При цьому перед польотом обов’язково уточнюються погодні умови, ставиться постановка завдання і закривається повітряний простір. Останнє робиться для того, щоб уникнути випадкових аварій.

DSC08610

Оператори безпілотників прирівнюються до льотного складу

У присутніх відразу ж виникли питання стосовно застосування мікроапаратів, які купують для власного використання. Заборони на їх використання поки що немає, — пояснив прикордонник. Щодо тих безпілотників, якими користуються прикордонники, то вони повинні обов’язково мати відповідне маркування та бути зареєстрованими як літальні апарати. До пілота теж є відповідні вимоги – він має знати структуру та порядок використання повітряного простору, будову апарату та ще низку інших моментів. Крім того, у відповідності до нових правил польотів безпілотної авіації,  оператори безпілотників прирівнюються до льотного складу і мають переваги і пільги на законодавчому рівні.

DSC08625

Основне призначення безпілотних апаратів, якими користуються прикордонники, — моніторинг кордону. Також це може бути попередження контрабанди, яку здійснюють із використанням малих літальних апаратів накшталт дельтапланів. При цьому, знову ж таки, оператор має бути максимально навченим, щоб випадково не втрапити, наприклад, за територію кордону. Такими безпілотниками військові здійснюють фото- та відеозйомку, при потребі – навіть у нічний час із застосуванням тепловізорів. Як приклад, курсантам показали відеозйомку із зони АТО.

Після цього курсанти змогли на власні очі побачити безпілотники різних розмірів, поспостерігати за ними їх у дії та спробували покерувати деякими з них.

DSC08626

DSC08630

DSC08632

DSC08637

DSC08638

DSC08645

1

DSC08648

DSC08655

DSC08663

DSC08667

DSC08676

DSC08678DSC08679DSC08682

Loading...
Loading...

Можливо Вас зацікавить