Радити не перерадити: чим приваблива посада радника міського голови?

portfel

Останнім часом у міського голови Черкас побільшало радників.

Серед останніх призначень за цей рік, про які доводилося писати нашому виданню, було призначення у січні цього року радником міського голови «свободівця» Сергія Воронова, який певний час очолював управління у справах сім’ї, молоді та спорту, проте був змушений піти, бо це декретна посада.

voronov

Головний бухгалтер КП «Дирекція парків» Олександр Саюн став радником міського голови Черкас Анатолія Бондаренка у травні цього року. Згідно з декларацією, Олександр Саюн не має ні житла, ні автомобіля, не є засновником будь-яких комерційних структур. Торік він заробив близько 90 тис. грн. Має кредит у «Приватбанку» на 25 тис. грн.

sajun

У вересні депутат міськради Павло Карась також став радником на громадських засадах. Тоді ж почали ходити чутки, що його нібито хочуть призначити керівником  КП «Теплокомуненерго».

karas У тому ж таки вересні пощастило радити міському голові по медичним питанням і лікареві-стоматологу Кирилу Мінаєву. 

minaev

Зовсім нещодавні призначення на посаду радника міського голови на громадських засадах виливалися у інші кадрові призначення. Зокрема, після посади радника в.о. директором департаменту житлово-комунального комплексу ЧМР став вже нині покійний депутат міськради Михайло Бінусов. В кріслі директора департаменту йому вдалося побути лише декілька днів, після чого він був розстріляний злочинцями, особи яких ще встановлюються.

Тоді, у інтерв’ю нашому виданню, ми цікавилися у Михайла Марковича, чи проходив він конкурс, на що він відповів, що його призначення відбулося згідно чинного законодавства, на посаду директора департаменту він перейшов з посади радника міського голови.

binusov

Читайте також: Племінниця Бінусова очолить Придніпровську СУБ

Його наступник - Сергій Танюк, який зараз також виконує обов’язки директор департаменту ЖКК, також перед цим став радником міського голови.

tanjuk

Серед зовсім свіжих призначень — депутат міськради Максим Шадловський, який з посади радника міського голови, має перейти на посаду заступника директора департаменту освіти ЧМР. Щоправда, розпорядження про його призначення ще поки немає однак в кадровому резерві він уже стоїть.

«Мені з ними не по дорозі», — Шадловський заявив, що його не виключали із фракції, він сам пішов

Shadlovsky_page

22657592_1768699223203946_251619146_n

Радником міського голови є і Олег Гудзенко, якого Анатолій Васильович бачить на посаді нового очільника департаменту соціальної політики ЧМР, з якого нещодавно була звільнена Оксана Мовчан. Імовірний кандидат на посаду директора департаменту тривалий час обіймав посаду головного бухгалтера територіального центру соціальної допомоги Придніпровського району міста Черкаси. За словами міського голови, він має розбавити жіночий колектив.

gudzenko

22684757_1768705413203327_1857853377_n

Також зовсім нещодавно з посади помічника міського голови на посаду начальника управління інспектування перейшов депутат-«радикал» міськради Віталій Косяк.

Kosyak

Ми вирішили поцікавитися, чим же така приваблива посада радника міського голови? Тим паче тим, що  хто на громадських засадах, адже зарплату за це вони не отримують. То чому ж стільки бажаючих радити?

В першу чергу ми спитали у самого Анатолія Васильовича з приводу того, що останнім часом чимало посад в міській раді посіли депутати ЧМР і як він ставиться до їхньої кваліфікованості у тих питаннях, якими вони нині опікуватимуться.

- Я так скажу, потрібно було це питання піднімати, коли депутати з одного табору, які вже працевлаштовані, зараз критикують депутатів з іншого, які тільки прийшли на ці посади і готові брати відповідальність за життєдіяльність міста.  Я вважаю так, депутат це така сама людина, і також має право взяти участь в конкурсі, перемогти і очолити той чи інший підрозділ. Так що нічого тут страшного немає, є дійсно депутати, які на своєму місці, фахові. Наприклад, я задоволений призначенням Олексія Мельника. Я вважаю, це правильне призначення, — прокоментував Анатолій Бондаренко у студії «Вичерпно».

А ще ми поцікавилися, які такі «пільги» мають радники міського голови при подальшому працевлаштуванні в міській раді. Наприклад, чи не можуть вони тоді без конкурсу очолити якийсь департамент?

- Це ж не протизаконно, — відповів Анатолій Васильович, — преференцій вони ніяких не мають, так само проходять перевірки.

Що ж з цього приводу говорить Закон України?

Адвокатка Наталія Даньковська, роз’яснила, що статтею 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» передбачено право сільського, селищного, міського голови призначати на посади на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Також статтею 10 зазначеного Закону встановлено, що голови районних, районних у містах, обласних рад, Київський та Севастопольський міський голова та міські голови (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) мають право самостійно (без конкурсу) добирати та приймати на службу своїх помічників, радників (патронатну службу).

 

- При цьому Типовим порядком формування кадрового резерву в органах місцевого самоврядування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2001 №1386 визначено, що просування по службі посадової особи місцевого самоврядування, зарахованої до кадрового резерву, може здійснюватися за рішенням сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної у місті, обласної ради поза конкурсом. Отже формально така можливість існує, але як це корелюється з Конституційним правом рівного доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування це вже інше питання, — відзначила пані Наталія.

Крім того, слід зазначити, що із зарахованими до кадрового резерву, проводиться робота згідно із особистими річними планами, затвердженими керівниками виконавчих органів місцевого самоврядування, де передбачається:

 — вивчення і аналіз виконання законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України,  рішень органів місцевого самоврядування;

 — систематичне навчання шляхом самоосвіти;

 — періодичне навчання і підвищення кваліфікації у відповідних навчальних закладах (у тому числі зарубіжних);

 — участь у  роботі семінарів, нарад, конференцій з проблем та питань діяльності органів місцевого самоврядування;

 — стажування протягом не більш як два місяці в органі місцевого самоврядування, до кадрового резерву якого зараховано працівника;

 — виконання обов’язків посадової особи, на посаду  якої зараховано працівника до кадрового резерву;

 — залучення до розгляду відповідних питань, проведення перевірок, службових розслідувань;

 — участь у підготовці проектів актів законодавства, інших нормативних документів.

- Тобто особа має бути не тільки зарахована до кадрового резерву, а і здійснювати ряд дій, — додала Наталія Даньковська.

Слід зазначити, що у разі прийняття законопроекту «Про службу в органах місцевого самоврядування», який зараз розглядається ВРУ, така можливість призначення поза конкурсом з використанням кадрового резерву виключається і переводити посадових осіб без конкурсу можливо буде лише на рівнозначну або нижчу посаду, підсумувала адвокатка.

Тож, радникам міського голови, які вподобали собі якісь посади, варто поспішити….

Loading...
Loading...

Можливо Вас зацікавить