У міській скарбниці Черкас може знайтися місце і для амбітних планів

У міській скарбниці Черкас може знайтися місце і для амбітних планів
в Новини, Політика

Цього року Черкаси прийняли бюджет навіть раніше за Верховну Раду України – 16 грудня, а міська скарбниця поважчала і становитиме у 2017 році 2 млрд 680 млн грн.

Під керівництвом нового міського голови трохи змінилися пріоритети: ремонтувалися дороги та чимало видатків пішло на освітню галузь. Всі ці напрямки залишаться і у новому році Півня, проте міський голова, як у розмові з журналістом «Вичерпно» розповіла очільниця департаменту фінансів Наталія Джуган, ставить перед собою й безліч інших амбітних планів – привести до ладу ще більше автошляхів міста, а також хоче порадувати черкасців й іншими родзинками на кшталт льодового палацу.

– Бажання у міського голови є. Сьогодні зарано по це говорити, оскільки не прийнята програма соціально-економічного розвитку, але такі амбітні плани по виділенню 50 мільйонів гривень  на льодовий палац міський голова перед собою ставить. Є сподівання, що ці кошти будуть передбачені міським бюджетом. Але остаточне рішення за депутатами міської ради, тому вже треба дивитися, які пріоритети вони перед собою поставлять, – відзначила Наталія Джуган.

Окрім того, так само увагу міська влада зверне на заклади освіти – будуть завершені енергозберігаючі заходи..

Нагальним є стан медичних закладів. Особливо це актуально у зв’язку з анонсованою реформою медичної галузі. Тому амбулаторно-поліклінічну галузь будуть забезпечувати новітнім обладнанням. Все це робиться для того,  щоб на первинному рівні можна було встановлювати правильно і швидко діагноз і лікувати без надання такої вартісної допомоги як стаціонарне лікування.

Що ж стосується прийнятого міського бюджету, то, дійсно, він був прийнятий цього року досить завчасно. Хоча  це може потягнути за собою і великі ризики, адже досі немає текстової частини бюджету країни.

– Ми змогли сформувати доходи і видатки міської скарбниці не очікуючи на прийняття державного бюджету. Бюджет наступного року беззаперечно більший за цьогорічний і ми прогнозуємо зростання доходної частини. На превеликий жаль зростання доходної частини не дає нам можливості жити на рівні минулого року стосовно бюджету розвитку, оскільки у нас з’явилися додаткові навантаження.

Минулого року держава на нас скинула додаткових навантажень на 200 мільйонів гривень: це і заробітна плата медикам і освітянам, яка не була забезпечена обсягом медичної і освітньої субвенції, видатки на пільговий проїзд, безкоштовне харчування діток 1-4 класів, часткова оплата державних зобов’язань по різниці в тарифах (5 млн грн віддали водоканалу, щоб він розрахувався із ПАТ «Азот»).

У цьому році ми також частково перекрили медичну субвенцію, якої не вистачало на виплату заробітної плати. Також держава додатково навантажила місцевий бюджет на видатки з утримання установ освіти й оплату комунальних платежів освітянських і медичних закладів. Така ж сама ситуація залишається із харчуванням дітей і пільговим перевезенням. Це знову ж таки додатково планується в нашому бюджеті 200 мільйонів гривень, які б по-хорошому забезпечувати додатковими компенсаторами або цільовими коштами з бюджету, – розповіла Наталія Джуган.

Зрештою, якщо провести заходи з оптимізації, то розпорядники коштів зможуть повністю закрити заробітну плату, енергоносії, видатки з утримання, на рівні минулого року має бути забезпечення шкіл і садочків, так само перший день ургентних хворих в медичних закладах відбуватиметься за рахунок міського бюджету.

– Щодо заробітної плати, то ми стовідсотково виконали вимоги чинного законодавства, мінімальна заробітна плата врахована. Але я вже наголошувала, що це за умови, якщо департамент освіти та охорони здоров’я проведуть заходи з оптимізації. Бо коли ми себе порівнюємо з іншими містами ми чітко бачимо, щ у нас недостатньо ефективно проведені заходи з оптимізації. У нас є всі інструменти для того, щоб не погіршити надання послуг, а просто навантажити ставку, – відзначила Наталія Володимирівна.

Потурбувалася міська рада і про зовнішні запозичення комунальних підприємств. В міський бюджет були закладені 75 млн грн по зовнішнім запозиченням комунальних підприємств –  «Теплокомуненерго» і «Черкасиводоканал». Цього року міська рада заклала 100% платіж 2017 року по цим підприємствам, оскільки цього вимагає чинне законодавство і кредитні угоди. Самостійно ці підприємства не сплатили свої борги у 2016 році. І по КП «Телопкомуненерго» міська рада змушена була заплатити 9 млн грн банку ЄБРР.

Врахувавши всі вище зазначені аспекти, місто змогло спрямувати ще понад 300 млн грн на бюджет розвитку.

– По проекту було 240 мільйонів гривень і 75 за рахунок збільшення доходної частини за пропозицією депутатів ми також спрямували в бюджет розвитку. Він буде ділитися додатково. коли буде прийнято план соціально-економічного розвитку. І лише після цього ми зможемо передбачити об’єкти, на які будуть виділені кошти. Це і будівництво та реконструкція доріг, капітальні ремонти в освітніх та закладах охорони здоров’я, придбання медичного обладнання, комп’ютерів для освітянських закладів та інше.

Уже мають розпочатися консультації по цьому бюджету розвитку. В принципі, міський голова визначився з основними об’єктами, які б мали врахувати розпорядники коштів.

Але вже можу сказати, що в ньому закладено 10 мільйонів гривень на об’єкти Громадського бюджету, – наголосила керівниця Департаменту фінансів.

Наразі міська влада веде перемовини з обласною, щоб частину видатків, не притаманних місцевому самоврядуванню, перекласти на них.

– Не притаманні місцевому самоврядуванню видатки на вузько профільну медицину – це має фінансуватися за рахунок коштів обласного бюджету. Тому сьогодні йдуть перемовини з обласною радою стосовно передачі опікового відділення, це дуже вартісна послуга, яка надається в нашій міській лікарні.

Так само йдуть перемовини щодо тих діток, які навчаються в професійно-технічних закладах міста і не є жителями Черкас, щоб вони частково фінансувалися за рахунок коштів обласного бюджету. Але це поки що тільки перемовини, – сказала Наталія Джуган.

Прикро, що цього року не були на 100% витрачені субвенції, надані з державного бюджету, в тому числі на придбання спортивного обладнання.

–  Напевно, можна говорити, що частину коштів,наданих державо на соціально-економічний розвиток, повернемо назад. Це щонайменше 2 мільйона гривень.

Реклама