
16-річний школяр із Черкас Павло Усатюк створює компактний супутник. За словами хлопця, усе почалося з наукових робіт – їх писав для Малої академії наук, нині ж свої знання і вміння вдосконалює на практиці, повідомляє «Суспільне».
Для учня черкаської школи №17 Павла Усатюка цей винахід не перший. Наукою він захопився з трьох років. Щоправда, тоді, зі слів хлопця, це була гра:
«Я спочатку розбирав іграшки і складав їх по-іншому. Так і почав дізнаватися як працюють колекторні електродвигуни, батарейки, мікросхеми, лампочки».
Згодом улюбленою іграшкою став ноутбук:
«Я розбирався, як він працює, дізнавався як функціонує кожна його частина».
Серйозно захопився наукою у 7 класі. Тоді ж, зі слів винахідника, дізнався про маленькі супутники для космічних досліджень:
«На уроках фізики я дуже багато цікавого вивчав, розказував, читав великі статті та дослідження в інтернеті».
Згодом школяр почав писати про це наукові роботи. Але, якщо спочатку вдосконалював вже винайдені супутники, то зараз, розповідає хлопець, розробляє власний:
«Це екосистема супутників, які дуже дешеві. Вони маленькі та дуже прості у використанні».
Цей винахід допоможе школярам та студентам дізнатися більше про Всесвіт та навчитися програмувати.
«Ці плати пройдуть вакуумне тестування у лабораторії КПІ, коли будуть повністю зібрані, та будуть представлені на Всеукраїнській ярмарці «Вернадський челендж-2021»».
Але, зі слів хлопця, усі винаходи можуть так і залишитись суто земними, якщо не знайдеться фінансова підтримка.