Від 6 до 8 гривень: у Черкасах перевізники просять підняти вартість проїзду

proizd
besplatka_728_90_ukr

До шести гривень просили підняти вартість проїзду в автобусах міську владу перевізники. Виконком розрахунки підприємцям завернув, мовляв, обґрунтування не надто переконливі. Переживши торік транспортний колапс, не важко передбачити, що і цього року підприємці можуть вдатися до шантажу. Алгоритм простий: перевізники спочатку просять підняти вартість проїзду, влада відмовляє, ті не випускають автобуси на маршрути – і врешті-решт виконком іде на поступки. Містяни сподівалися, що навчені гірким досвідом, посадовці за рік якось вирішать ситуацію з перевізниками. Однак складається враження, що торішній урок пройшов даремно, пишуть «Вечірні Черкаси».

Цілі групи у соцмережах присвячені тому, як перевізники та екіпажі маршрутних автобусів не виконують своїх обов’язків щодо городян.

Нагадаємо, зранку, 5 листопада у Черкасах стався неприємний інцидент із маршруткою №11. За словами очевидців, водій не дочекався, поки вийдуть всі пасажири, і закрив у дверях 19-річну дівчину, протягнувши її два метри. За словами свідків, кондуктор на ситуацію не відреагувала. Маршрутка проїхала декілька метрів та зупинилась. Двері не відчинялись. Водій на деякий час вийшов із салону, та навіть не підійшов до постраждалої.

— Я категорично проти здорожчання вартості проїзду у маршрутних автобусах, бо не бачу підвищення якості надання послуг перевізниками. Коли буде оновлення автобусного парку, ми побачимо якісніше обслуговування пасажирів, тільки тоді зможемо ставити питання про підвищення вартості проїзду, — запевняє міський голова Черкас Анатолій Бондаренко.

Міський голова визнає: сьогодні немає підприємців, охочих зайти в місто та обслуговувати наші маршрути. Тож по суті Черкаси залежні від тих перевізників, які вже працюють на міських маршрутах. І знову ми потрапляємо у ситуацію, в якій перевізники мають усі важелі впливу на міську владу та городян, а напередодні зими це особливо тривожно.

728x90

Минулого тижня у міськвиконкомі оголосили черговий конкурс з перевезення пасажирів на 10 автобусних маршрутів. Йдеться про маршрути 2-6, 11-14 та 28. У вимогах посадовці виписали якісні та кількісні характеристики щодо автобусів, які хочуть бачити на міських маршрутах і часу роботи маршруту.

— Так, міська влада проводить конкурси, але в них беруть участь усе ті ж перевізники з наявним рухомим складом. Тому ті конкурси нічим і не закінчуються, бо ми не спроможні задовольнити вимоги влади, — ділиться голова правління Черкаського автотранспортного підприємства 17127 Олена Куниця. — Із тими заробітками, які ми маємо, ми не можемо оновити свій автопарк. Банк дає кредит під 19% відсотків річних і просить на 5 років розписати, як я буду повертати цю позику. А я не знаю, чи зможу її узагалі повернути.

У перевізників своя правда і також переконлива. Підприємці запевняються: собівартість перевезення у них становить від 6 до 8 грн, бо місто вимагає, аби на маршрутах працювали великі автобуси, а їхня робота та обслуговування дорожчі. Серед аргументів нового тарифу на проїзд і здорожчання електроенергії, пального, газу, вартості запчастин та ріст мінімальної зарплати. Усе це входить у собівартість послуги. Окрім того, молоді та кваліфіковані кадри зараз їдуть на заробітки або за кордон, або у більші міста України, де за таку ж роботу отримують в рази більші зарплати. Працювати ж у Черкасах залишаються здебільшого люди передпенсійного та пенсійного віку. Зі слів Олени Куниці, зупиняти роботу на маршрутах міста перевізники наразі не планують. Однак і городяни мають розуміти, що надати ту послугу, яку від них очікують і вимагають, підприємці також не можуть.

Можливо Вас зацікавить