«Впровадження міжнародних стандартів фінансової звітності дозволить  залучати кошти іноземних партнерів і розвиватися вітчизняним підприємствам», — експерт про зміни в законодавстві

12

І без того складне і заплутане податкове законодавство так часто змінюється і доповнюється, що відслідкувати усі нововведення та адаптуватися до них підприємці іноді просто не встигають. Через це нерідко стаються помилки у веденні бухгалтерії, неправильно плануються витрати  бізнесу на сплату податків тощо. Як наслідок – помилки в роботі, а часом навіть і втрата об’ємів виробництва.  Як у час надто активних змін у законодавстві черкаським підприємцям «утриматися на плаву»,  до чого їм готуватися найближчим часом та як оптимізувати свою роботу розповів керівник ТОВ «Аудит Консалтинг Центр» Євгеній Нагорний.

Власне кажучи, «Аудит Консалтинг Центр» якраз і може стати тим «рятувальним кругом» для підприємств, — каже Євгеній Володимирович. Наразі компанія обслуговує близько 45 підприємств Черкащини – від малих до великих. Серед них – сільгосптовариства, медзаклади, науково-виробничі фірми тощо.

- Вся наша робота базується на шести  основних напрямках:  бухгалтерські послуги, податкове планування, комплексні перевірки, автоматизація обліку, юридичний супровід та консультаційні послуги, — пояснює він.  Все це в комплексі — своєрідний фінансовий інжиніринг, який забезпечує повноцінну роботу підприємств, у тому числі фізичних осіб-підприємців, які стикаються з різними складнощами у своїй роботі.

Ці складнощі пов’язані насамперед із нинішнім регулюванням діяльності підприємців законодавством України. Всі зміни до кодексів, які маємо сьогодні – часткові, тематичні, процедурні, періодичні, тимчасові – накладають свій відбиток на бізнес.

Зрозуміло, що для того, аби допомагати іншим правильно організовувати діяльність підприємства, потрібно мати «на озброєнні» команду професіоналів, які б добре розумілися на всіх нюансах такої роботи.

- У нас працює команда професіоналів. Це люди, які мають значний досвід роботи у контролюючих органах, бухгалтеріях та відділах внутрішнього аудиту великих підприємств, — говорить керівник компанії.  Крім того, в штаті є фахові  юристи, бухгалтери, адвокат, сертифікований аудитор.

Одного досвіду недостатньо, адже облік, податки і аудит  — те, що постійно зазнає змін. Тож ті, хто навчають, повинні  бути ефективнішими за інших і мають постійно вдосконалюватися самі. Це і роблять фахівці «Аудит Консалтинг Центр».

- До речі, ми теж потребуємо консультацій і працюємо із своїми «старшими» партнерами – знаними київськими аудиторськими фірмами, які входять у десятку кращих, — розповідає Євгеній Нагорний. — У нас із ними постійний зв’язок, вони нас супроводжують  і «підживлюють» тією чи іншою інформацією. Їхні фахівці ходять на комітети Верховної Ради, під час яких готуються проекти законів. Це потрібно для того, аби оперативно і вчасно інформувати своїх клієнтів, щоб ті могли плавно впроваджувати ці процеси  і готувати себе до тих чи інших змін.

677

«Аудит Консалтинг Центр»  співпрацює з підприємствами в межах консультаційних договорів. Коли виникають якісь актуальні загальні питання щодо змін у законодавстві, клієнтам роблять розсилку, щоб звернути увагу на те чи інше питання. Якщо ж це серйозні речі, які мають відбутися в майбутньому і можуть вплинути на об’єкт оподаткування, підприємство про це теж інформують.

- Зараз актуальна тема – блокування податкових накладних. Ми так само вирішуємо з партнерами ці питання, в межах чинного законодавства, — говорить Євгеній Нагорний. — Проходимо разом із нашими клієнтами всі процедури, використовуємо усі методи, виписуємо докази для ДФС по розблокуванню. Бачимо, що це питання є наразі актуальним для наших підприємств, і підказуємо їм, як підправити ті чи інші критерії, щоб не підпадати під блокування. Із 1 січня діятиме тестовий режим, тимчасово не будуть блокувати. Але після внесення змін до критеріїв ця проблема повернеться, тому ми вже зараз готуємо до цього своїх клієнтів.

Є ще один «сюрприз», який готують податківці для платників – наразі відомо, що вперше готується висвітлення планових документальних податкових перевірок на 2018 рік. Плани мають бути опубліковані до кінця грудня 2017 року. Таким чином, підприємства знатимуть коли і чого їм очікувати і зможуть належним чином підготуватися. «Аудит Консалтинг Центр» і тут може стати в нагоді бізнесменам, адже може допомогти підготуватися до перевірки і уникнути тих фінансових проблем, які можуть виникнути після неї.

- Звичайно, всі підприємства хочуть максимум мінімізувати свої штрафи при мінімізації податків. Це ми і покликані забезпечити для наших клієнтів, – говорить директор Центру. – Статистика говорить, що при зменшенні кількості перевірок,  як правило,  збільшується кількість штрафних санкцій. Це можуть бути значні суми, що призводить до порушення кримінальних справ і великих проблем для керівництва. Тому при потребі  працюємо з нашими клієнтами і в судах.

Крім того, компанія надає такий вид послуги як разова консультація. Як правило, це усні бесіди в межах питань бухгалтерського, податкового та управлінського обліку.

- По суті це консультація за ініціативою клієнта, — пояснює Євгеній Володимирович. — Вона має більш роз’яснювальний характер. При цьому людина вже чітко знає питання і приходить конкретно із ним. Але бувають і такі питання, які передбачають  вивчення або дослідження нами роботи підприємства. Тому часто ця разовість закінчується договором. Бо ж у людини, яка прогресує і розвивається, виходить на більші об’єми, виникає багато питань, вона бачить свої помилки і намагається їх виправити. Тут ми можемо стати в нагоді.

Є серед послуг компанії і послуга перевірки бухгалтерського та податково обліку підприємства. Для цього спеціалісти визначаються  з періодом, який необхідно переглянути, об’ємами тих чи інших податків, витрат тощо. Після цього визначається план роботи, залучаються наші фахівці – це може бути від 2 до 8 осіб, все залежить від об’ємів роботи та об’єкта.

Якщо це комплексна перевірка, то після повного «відпрацювання» підприємства клієнт отримує повну інформацію щодо господарської діяльності його підприємства за останні три роки.

- Є таке поняття як незалежна професійна оцінка роботи. Саме цим ми і займаємось. У висновку ми описуємо ті чи інші ризики, які, ймовірно, можуть виникнути в межах чинного законодавства, — розповідає керівник  компанії. — Ймовірно, бо всі питання можуть піддаватися критиці, зауваженням, обговоренню. В будь-якому випадку, коли працюють наші аудитори, їхню роботу оцінює юридична група, в межах законодавства на той чи інший досліджуваний період. В результаті людина отримує реальну картину роботи  свого підприємства з конкретними прикладами, де все розписано і показано, чого не вистачало і не вистачає. І, звичайно, висновок — до чого це може призвести. Далі через кому ми ще говоримо, що бажано зробити, щоб цього уникнути. Бувають висновки і по 600 сторінок, усе залежить від тривалості періоду і об’ємів роботи. Крім юристів і аудиторів, працюють ще й наші сертифіковані ІТ-спеціалісти.

Нещодавно Президент України Петро Порошенко підписав закон про приведення бухгалтерського обліку в Україні до міжнародних  стандартів. Цікавимося у Євгенія Володимировича, яким чином це вплине на діяльність підприємств і чи спростить життя бізнесменам.

- Прийняття змін до  закону – це ще один крок у Європу, — говорить він. — Це буде суцільна, загальна реформа бухгалтерського обліку. Вона покликана в першу чергу змінити життя підприємств. А от спрощення поки що ніхто не обіцяє. Є наразі  національні стандарти і план роботи бухгалтерського обліку, які мають трансформуватися відповідно до вимог законодавства країн Європейського Союзу. Можливо, через певний час відбудеться полегшення для підприємств, які будуть співпрацювати із зовнішнім ринком або залученням інвестицій. Наші підприємства зможуть залучати кошти іноземних партнерів в одному зрозумілому законодавчому полі і тим самим розвиватися. Самі ж процедури будуть досить складні і довготривалі. Хоча обмеження по часу все ж є  — з  2019 року все це має запрацювати. Ми вже зараз пропонуємо своїм клієнтам процедуру спокійної трансформації .

Ці зміни не будуть раптовими, але, можливо, призведуть до того, що певна кількість бухгалтерів, які сьогодні вважаються великими фахівцями, можуть  стати непотрібними на ринку, – пояснює  Євгеній Нагорний.

- Я прогнозую цей процес,  тому що трансформація і автоматизація — це обов’язкова умова, — пояснює він. – Люди, які нині працюють із журналами і паперовою документацією, на жаль, можуть першими піти в центри зайнятості. А після змін на людей  впаде ще більший об’єм роботи, при тому що поточну роботу ніхто не відміняв. При цьому деякі підприємства можуть втратити свої ринки і статусність. Звичайно, зміни дадуть полегшення, але це буде такий собі певний еволюційний процес. На жаль, у нас немає пакетних змін. Це б значно спростило цю процедуру.

Нині актуальним також є питання трансформації податкової міліції. Вона вже зараз має виходити на ті функції, які виконуватиме в майбутньому, а саме проводити фінансові розслідування, – говорить Євгеній Володимирович. Їхні клієнти, каже він, стикаються із податковою міліцією лише тоді, коли вже є кримінальна справа щодо зловживань у сфері оподаткування. Новий орган, на його думку, покликаний вибудувати нову політику аналітичного дослідження діяльності суб’єкта господарювання на предмет порушення закону у сфері  оподаткування. При цьому вся база даних має бути автоматизованою – час відходити від процедури запитів до платника, а при появі ризиків просто звернутися до електронної бази і перевірити того чи іншого підприємця.

Що ж до того, чи кинулися підприємства масово виходити «з тіні» після анонсу пенсійної реформи, яка по ідеї покликана легалізувати бізнес, Євгеній Нагорний каже, що ажіотажу наразі немає. При цьому пояснює: пенсійна реформа дійсно змусила всіх свідомих українців задуматися  про своє майбутнє. Однак і тут є так би мовити «кіт у мішку».

- Як на мене, сплата ЄСВ у розмірі 22 відсотків від загальної зарплати — це дуже величезне навантаження. Воно економічно недоцільне і не обіцяє достатньої і справедливої пенсії в майбутньому. Це показують навіть приблизні розрахунки. Ця реформа насамперед покликана врятувати державний бюджет. Держава не справиться без легалізації робочої сили. Однак не можна сказати, що бізнесмени масово кинулися «легалізуватися». Звичайно, всі законослухняні люди виконують свої обов’язки перед державою. І якщо мінімальна зарплата буде 10 тисяч гривень, то всі платитимуть. Але знову ж таки – це призведе до втрати обсягів виробництва і негативно вплине на вихід підприємств на ринки, в тому числі зовнішні. Можливо, державі було б варто взяти на себе певну частину цих витрат, розділивши солідарну відповідальність із платниками податків. Тобто зменшити податкове навантаження на заробітну плату. Це було б справедливо, — каже Євгеній Нагорний.

Ми і надалі плануємо інформувати наших читачів про зміни в законодавстві та висвітлювати думки фахівців стосовно цього.

Loading...
Loading...

Можливо Вас зацікавить