«Якщо погано пасажиру, погано й перевізнику»: як підвищити якість перевезень у Черкасах

trolejbus
banner

Останнім часом як ніколи зросла актуальність вирішення транспортних питань в місті Черкаси. Про транспорту реформу багато говорять, однак досі не запропонований дієвий механізм, який би задовольнив і жителів обласного центру, і транспортні підприємства.

Тим часом таке зволікання призводить до збільшення потреби у відшкодуванні втрат з бюджетів всіх рівнів для КП «Черкасиелектротранс» на покриття різниці між встановленим та економічно обґрунтованим тарифами на проїзд пільгових категорій громадян, наголошує керівник комунального підприємства Петро Кучер.

trolejbus2

За його словами, наразі існує низка очевидних проблем, які ставлять пасажирські перевезення в громадському транспорті Черкас зовсім не на той рівень, на якому вони повинні бути. Зокрема, це і дублювання чи часткове дублювання маршрутів за умов порушення графіків руху тим чи іншим перевізником, стан рухомого складу, який часто погано виглядає як ззовні, так і всередині, пасажиромісткість, відсутність оголошення зупинок, неналежний стан інформаційних табло та й загалом дорожна ситуація (покриття, затори).

– Якщо погано пасажиру, погано і перевізнику. Для прикладу, коли маловмісний транспортний засіб їде переповнений – це викликає незручності для пасажира. А сам перевізник несе додаткові збитки через підвищену зношуваність транспортного засобу, тим більше коли він недоотримує виручку, яку збере кондуктор, наприклад, через велику кількість пільговиків, — розповів Петро Семенович.

kucher

Що ж потрібно зробити, щоб підвищити якість пасажирських перевезень?

У першу чергу, відзначає Петро Кучер, повинна бути належна рентабельність маршрутів.

– Давайте подивимося, що ж впливає на рентабельність маршрутів, —  розмірковує очільник КП «Черкасиелектротранс». – У першу чергу – це правильно розроблена маршрутна мережа. А для цього нам потрібно знати, який пасажиропотік у всіх районах міста, в різні пори року, в будні і у вихідні, а також у розрізі дня. Також потрібні дані про середню швидкість різних типів маршрутних транспортних засобів  на різних ділянках маршрутної мережі. Окрім того, на перших етапах для підвищення рентабельності слід переглянути графіки та інтервали маршрутів, але зробити це в комплексі, а не по кожному перевізнику окремо.

Наступний етап – підвищення якості інформування пасажирів.

– Якщо пасажир очікує на потрібний йому номер маршруту і він бачить, що транспортний засіб скоро прибуде, то він з високою ймовірністю скористається сам ним. І вже далі, коли, наприклад, будуть впровадженні електронні системи оплати проїзду, ми зможемо бачити, яка кількість пасажирів користується даним маршрутом у різні дні та пори року, а ця інформація є суттєвою при формуванні маршрутної мережі та графіків руху, — додав Петро Кучер.

wi-fi-u-trolejbusah

За безготівковим розрахунком взагалі великі перспектви. Він дасть змогу скоротити різницю між тими коштами, що збираються за проїзд, і тими, що здаються в касу.

Ще одна важлива складова рентабельності маршрутів – це якість перевезення, в яку включається і невеликий час очікування транспорту, своєчасне оголошення зупинок, швидка доставка до місця призначення, задовільний технічний стан ТЗ та його непереповненість.

Отож, на якість пасажирських перевезень впливає чимало чинників, проте основні, це грамотно розроблена маршрутна мережа та графіки руху, розвинені системи інформування пасажирів та сучасні методи й системи оплати проїзду.

Loading...
Loading...

Можливо Вас зацікавить