«Щоб впроваджувати транспортну реформу, потрібно мати основу – транспорт», – КП «Черкасиелектротранс»

«Щоб впроваджувати транспортну реформу, потрібно мати основу – транспорт», – КП «Черкасиелектротранс»
в Новини, Суспільство

Гроші з міського бюджету виділяються не на комунальне підприємство «Черкасиелектротранс», а на департаменти Черкаської міської ради, тож і використати їх підприємство може тільки на чітко визначені статті видатків. Так прокоментував питання щодо впровадження транспортної реформи в місті Черкаси керівник «ЧЕТС» Петро Кучер на нещодавній прес-конференції, на яку був запрошений і розробник програми «Mapa Magic» Віктор Євпак.

На сьогоднішній день на всіх тролейбусах, що курсують містом, встановлені операторами «Busway» та «Mapa Magic» GPS-трекери, які дозволяють відстежувати пересування тролейбусів. Однак наразі цей сервіс доступний більше для самого користувача транспортом, диспетчерам КП «Черкасиелектротранс» досі доводиться в ручному режимі врегульовувати всі проблеми, які виникають на маршруті.

У перспективі, відзначає керівник комунального підприємства,  вони б хотіли, щоб за допомогою електронних систем була можливість контролювати, управляти, а по закінченню виконаної транспортної роботи отримувати звітність для оперативних дій,  також мати облік в електронному режимі  перевезених пасажирів – як пільгових, так і тих, що платять. Це значно покращить якісні показники роботи електротрансу. Однак на це потрібні чималі кошти, а також оновлення рухомого складу КП.

На підприємстві ж вільних коштів немає.

– За пільгове перевезення кошти в міському бюджеті відповідно до рішень Черкаської міської ради виділяються департаменту соціальної політики, а за різницю в тарифах, оскільки економічно обґрунтований тариф 4 гривні, а сплачують містяни в тролейбусі три, – департаменту ЖКК, – прокоментував Петро Семенович. – Ми лише виконавці,  нам кошти не виділяються, підприємство заробляє кошти при перевезенні пасажирів на соціально важливих маршрутах. На перевезених платних пасажирів ми складаємо акт за участі департаментів  ЖКК та соцполітики, вони перевіряють інформацію про перевезених платних пасажирів та сплачують різницю в тарифі і по коефіцієнту сплачують нам за пільговика. Ще раз наголошу, кошти відшкодовуються департаментом ЖКК і соціальної політики за понесені втрати при виконанні транспортної роботи і якщо на сесії виділили 10 мільйонів гривень на закупівлю тролейбуса, то по-іншому ми їх використати не можемо.

На впровадження електронних систем для  контролю, управління тролейбусами та звітності за виконану транспортну роботу тролейбусами –  необхідні значні фінасові затрати, наголосив і  керівник IT-компанії «E-Kreative» та один із творців програми «Mapa Magic» Віктор Євпак.

– Транспортна реформа – це не тільки перевезення пасажирів тролейбусами, – відзначив Віктор Євпак. – Ми готові робити все в тих межах, які у нас є. Що стосується програмного забезпечення, обладнання для запровадження електронного квитка,  GPS-моніторингу, то це величезні затрати саме на «залізо», зокрема, встановлення валідаторів.

Та й без збільшення кількості придатних до експлуатації тролейбусів, навряд чи можна говорити про впровадження якісної транспортної реформи.

– Щоб впроваджувати транспортну реформу, потрібно мати основу – транспорт. А якщо сьогодні в місті 28 тролейбусів віком до 11 років, які можуть брати участь у транспортній реформі, то по суті немає з чим її починати. І тут вже, на мою думку, питання не до комунального підприємства.

 

Реклама