Завтра підведуть підсумки діяльності суддів Черкаської області

Завтра підведуть підсумки діяльності суддів Черкаської області
в Новини

У лютому 2015 року за підтримки Агенства США  з міжнародного розвитку( USAID) громадська організація «Центр соціальної адаптації» у партнерстві з судами Черкаської області у межах проекту USAID «Справедливе правосуддя» розпочала проект «Опитування громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування судів з використанням карток громадянського звітування (КГЗ)».

Вдосконалення судової системи належить до пріоритетних завдань в становленні демократії в українському суспільстві. І лише покращуючи розуміння реальної ситуації в судах, стану відносин судової системи та суспільства, можна досягти суттєвої ефективності судочинства, зміцнення довіри до суду в українському суспільстві. Власне цим і пояснюється необхідність використання у адмініструванні судової діяльності методів оцінювання якості роботи суду.

Сформована десятиріччями закритість судової системи спричинила «відірваність» її від суспільства. Як результат –  суди фактично не бачать своїх  внутрішніх проблем, з якими зіштовхуються відвідувачі суду.

 Тому даний проект  передбачав:

  • Визначення оцінки рівня задоволеності громадян  якістю аспектів функціонування судів.
  • Підвищення рівня прозорості справедливості та підзвітності  в діяльності ключових судових установ.
  • Сприяння тому, щоб законодавча та регуляторна база судової реформи відповідала європейським та міжнародним нормам і посилювала підзвітність , незалежність судової влади .
  • Підвищення професіоналізму та ефективності працівників судової системи України.
  • Посилення ролі громадських організацій у проведенні моніторингу та підтримці здійсненню судової реформи.
  • Сприяння покращенню взаємодії між громадянським суспільством, громадянами України, органами державної влади та місцевого самоврядування, задіяними в процесі ухвалення політичних рішень.

Відповідно до методології карток громадянського звітування, якість роботи суду оцінюється з позиції його відвідувача. Досліджуючи думку відвідувачів, ми виходили з того, що навіть якщо робота суду є ефективною за певними показниками, надана у суді послуга є бездоганною за своїм стандартом, якість процесу її надання залишиться низькою, доки відвідувач, як зовнішній оцінювач, є незадоволеним, а послуга не відповідає його  очікуванням. Тому врахування думки відвідувачів було необхідною умовою отримання цілісного та несуперечливого уявлення про фактичні результати діяльності суду.

У даному дослідженні при оцінюванні рівня якості роботи суду застосовувався комплексний підхід, суть якого полягала в розкладанні поняття «якість» на такі шість основних вимірів:

  • фізична доступність суду;
  • зручність та комфортність перебування в суді;
  • повнота та ясність інформації;
  • дотримання термінів судового розгляду;
  • сприйняття роботи працівників апарату суду;
  • сприйняття роботи судді;

Також методологією передбачалося оцінювання якості судового рішення.

На підготовчому етапі дослідження було налагоджено зв’язки з представниками судів та проведено з ними робочі зустрічі, на яких представлено методологію опитування карток громадянського звітування, визначено нагальні проблеми судових послуг, обговорено практику взаємодії між громадянами, які беруть участь у судових слуханнях та персоналом судів.

Перед початком польових робіт  проведено навчання для 52 волонтерів-інтерв’юерів з числа студентів юридичного факультету Одеської юридичної академії (філіал котрої знаходиться у нашому місті) та громадських активістів.

У березні – травні 2015 року проводилось опитування. В середньому опитано  по 70 респондентів -відвідувачів у 26 судах Черкаської області, тобто загалом було опитано 1820 респондентів. У ході опитування інтерв’юерами було зафіксовано близько 263 відмов, але разом із тим, більшість респондентів поставилися до опитування толерантно, з великим інтересом та відповідальністю.

За підсумками впровадження 8-місячної грантової програми її учасники отримали наступні результати:

  • визначені прогалини у наданні судових послуг;
  • зафіксовані і описані результати оцінки із наголосом на проблематиці;
  • сформульовані висновки та надані рекомендації про те, як покращити роботу судів;
  • відстежена динаміка змін у Апеляційному та Чорнобаївському судах, де у 2012 році   проводилось опитування;
  • покращені умови перебування у приміщеннях судових інстанцій;
  • підвищена оперативність надання та отримання послуг;
  • покращені взаємодія та зв’язки із громадськістю;
  • посилено спостереження та громадський контроль за діяльністю судів;
  • надруковано аналітичний звіт 26 судів Черкаської області, в якому аналіз відповідей та вироблені рекомендації  допоможуть судам стати більш відкритими та ефективними для звичайних громадян.

Учасники заходу: керівництво судів – учасники опитування, керівництво ТУ ДСА в Черкаській області, представники Головного управління юстиції у Черкаській області, представники ЗМІ та громадськості.

Прес-конференція відбудеться, завтра, 09 жовтня 2015 року  о 10 : 00 в конференц–залі готельно-ресторанного комплексу «Апельсин» (вул.Фрунзе, 145).

Контакт:

0472 56 54 09 – Інна