Непублічна публічність: Черкаси посіли 22-е місце за відкритістю роботи органів місцевого самоврядування

2
престо 728_90_ранкова кава

За підсумками вимірювання Індексу публічності 2017 р. Черкаси з показником 51,4 % посіли 22-ге місце серед усіх обласних центрів. Попри те, що показник у порівнянні з минулим роком зріс на 4 %, Черкаси і далі залишаються в категорії міст із низьким рівнем публічності органів місцевого самоврядування. 

3

Такі результати за 2017 рік сьогодні презентувала Громадянська мережа «ОПОРА».

- Вимірювання індексу публічності націлене на те, щоб зрозуміти, наскільки публічно приймаються рішення, висвітлюється самоврядування. Результатом такого дослідження є рейтинг публічності муніципалітетів, а  також окремих їх суб’єктів — міських голів, виконавчих органів та депутатів місцевих рад. Цей моніторинг проводився з лютого до кінця березня 2018 року, оскільки  часом дуже довго доводилося чекати відповіді на запити. Рівень публічності визначався по кільком сотням індикаторів, — розповів координатор Громадянської мережі «ОПОРА» Захар Колісніченко. 

31817346_1501803733281266_3683251223042981888_n

Звичайно, що 100% показника не має жоден муніципалітет. І хоч Черкаси у порівнянні з минулим роком трішки підросли, однак досі залишаються на нижніх щаблях рейтингу.

Місце в рейтингу обумовлено неналежною практикою звітування про свою діяльність міським головою, виконавчими органами та депутатами ради, відсутністю на сайті муніципалітету важливих документів та інформації, затребуваної територіальною громадою.

У той час як рейтинг публічності міської ради зріс на 4%, у міського голови Черкас у 2017 році він знизився на 2 % у порівнянні з 2016 роком та складає 54 %. Це один з найнижчих показників з-поміж решти очільників обласних центрів (на останніх позиціях рейтингу перебувають міські голови Полтави (50 %) та Одеси (45 %).

4

- Міський голова Черкас ініціює громадські обговорення, використовує facebook для комунікації, проводить прийом громадян у визначений час, виділяючи для цього, згідно з графіком, 4 години на місяць. Водночас на офіційному сайті відсутня процедура запису на прийом, графік здійснення прийому вдалося виявити лише через функцію пошуку. Не передбачено також окремої процедур прийому міським головою ініціативних груп громадян чи інших груп інтересів (громадських об’єднань, профспілок, релігійних організацій тощо). На сайті Черкаської міської ради функціонує система електронних петицій, онлайн-звернень, оприлюднено статут територіальної громади, однак офіційний портал міста залишається малофункціональним та незручним для користувачів. Загалом у офіційного сайту чимало недоліків, — відзначив Захар Колісніченко.

Серед недоліків, у ОПОРІ також виділили, що міський голова Черкас у 2017 році не звітував на відкритій зустрічі перед громадою про свою роботу (на сайті є лише посилання на його відеозвіт про рік на посаді), не оприлюднено і звіту міського голови про роботу виконавчих органів. Відсутня для загального доступу декларація про доходи міського голови (остання опублікована декларація датована 2015 роком) чи активне посилання на декларації за 2016-2017 рр. на сайті НАЗК. Також не оприлюднено інформації про помічників та радників головної посадової особи Черкас. Розпорядження міського голови публікуються у відповідному розділі лиш частково. Створено належні умови для доступу до приміщення міської ради осіб з інвалідністю.

Показник публічності виконавчих органів Черкаської міської ради є найнижчим серед решти обласних центрів — 41% — це на один відсоток менше, ніж у попередньому році.

6

- Серед позитивних практик діяльності виконавчих органів слід відзначити оприлюднення проектів рішень та рішення виконавчого комітету, програми соціально-економічного розвиту міста на 2017-2019 роки, забезпечення вільного доступу до засідань виконкому, приміщень та кабінетів посадовців ради, розміщення на веб-сайті квартальних звітів про виконання місцевого бюджету. Належним чином працює ЦНАП, хоча й не має свого окремого сайту, — зауважив Захар Колісніченко.

Водночас, під час моніторингу було виявлено низку недоліків, що визначили непублічність виконавчих органів Черкаської міської ради. Зокрема у загальному доступі відсутня інформація про структуру виконавчих органів, їхніх керівників, графіки прийому громадян, процедуру запису (представлений лише загальний телефонний довідник з номерами телефонів та кабінетів чиновників). На веб-сайті міської ради відсутня інформація про послуги, що надаються комунальними підприємствами та їхня вартість, а також інформація про пільги для різних категорій населення та різних видів послуг, не опубліковані місцеві цільові програми, які фінансуються з місцевого бюджету.

Виконавчі органи не звітують про свою роботу перед територіальною громадою на відкритих зустрічах. Не оприлюднено фінансової звітності суб’єктів господарювання комунальної власності, реєстру боргових зобов’язань суб’єктів господарювання комунальної власності територіальної громади та інше.

Рівень публічності депутатів Черкаської міської ради становить 59 % – це 19-ий показник серед 24-ох обласних центрів. У порівнянні з минулим роком, цей показник зріс на 13 % (у 2016 році склав 46%). Серед позитивних практик варто відзначити, що на сайті доступний регламент міської ради, наявна інформація про графіки засідань постійних комісій, ведеться відеотрансляція сесій міської ради, оприлюднюються порядки денні, проекти рішень, результати поіменного голосування, протоколи сесій, існує практика повідомлення депутатами про конфлікт інтересів. Більше половини депутатів ведуть регулярний прийом виборців. Мешканці мають вільний доступ до сесії ради, існує процедура, яка дозволяє їм виступати на засіданнях.

7

Водночас на сайті майже не представлена інформація про депутатів Черкаської міської ради та їхню діяльність. Зокрема немає біографічних даних, інформація про графік прийому та контактні дані доступна лише частково. Не оприлюднюються звіти про роботу постійних депутатських комісій. Не затверджено графіка звітування депутатів. Лиш незначна частина депутатів опублікувала свої звіти про діяльність на сторінці міської ради, однак і вони не є вичерпними.

За словами Захара Колісніченка, вони розробили низку рекомендацій, при виконанні яких рівень публічності Черкаської міської ради може значно підвищитися. Серед основних: оновити та зробити більш функціональним офіційний сайт Черкаської міської ради; започаткувати практику публічного звітування міського голови, виконавчих органів та депутатів ради про свою діяльність; розмітити біографії депутатів та їхні (або їхніх приймалень) контактні дані, декларації, інформацію про їхні права та обов’язки; публікувати на сайті інформацію про помічників та радників міського голови, про склад і повноваження виконкому. Затвердити графік звітування депутатів; оприлюднювати на сайті місцеві цільові програми, які фінансуються з місцевого бюджету поточного року, детальну інформацію про фінансові ресурси, які витрачаються на забезпечення діяльності виконавчих органів, фінансову звітність суб’єктів господарювання комунальної власності та інше.

8

Loading...
Loading...

Можливо Вас зацікавить